Handhaving Support

De perfecte loonstrook

24-09-20

Maral Heidari, Medewerker Salarisadministratie bij Handhaving Support, geeft jullie met deze nieuwe blog graag een kijkje in haar keuken. Een salarisadministrateur is namelijk onmisbaar binnen de detachering en er komt meer bij kijken dan je denkt! Wil jij weten wat er allemaal bij komt kijken om tot een perfecte loonstrook te komen? Lees dan snel verder.

**TRING** (Op kantoor gaat de telefoon over)

Ik neem de telefoon op en krijg een medewerker aan de lijn. Ze stelt me een vraag over haar loonstrook. Volgens de medewerker zijn er bij de laatste uitbetaling van het loon een aantal uren niet meegenomen, en ze vroeg zich af hoe dit kwam. Wat doe ik op dit moment? Ik luister naar de medewerker en inventariseer de vraag, vervolgens bepaal ik of ik meteen het antwoord kan geven, of dat ik de medewerker later terug bel omdat ik wat tijd nodig heb om een en ander uit te zoeken.

Dan ga ik op zoek naar wat de medewerker via het online urenregistratiesysteem aan gewerkte uren heeft ingediend. Vervolgens ga ik na of de opdrachtgever (de gemeente waar de medewerker werkzaam is) hier akkoord op heeft gegeven, en dan kijk ik na of dit overeen komt met de loonstrook.

Wanneer het probleem is gevonden, wordt de medewerker hier uiteraard over geĆÆnformeerd en kijken we altijd samen naar een oplossing. Indien nodig wordt er een correctie gedaan in de uren-registratie en wordt de betaling opnieuw gedaan zodat de medewerker ten alle tijden uitbetaald krijgt waar hij/zij recht op heeft!

Omdat handhavers elke maand verschillende diensten draaien, is het mogelijk dat het loon elke maand varieert. Denk daarbij aan bepaalde onregelmatigheidstoeslagen, vergoedingen etc. Een nauwe samenwerking met de afdeling HR, waar de informatie met betrekking tot verlof, ziekte of andere zaken doorgegeven worden, is hierbij zeer belangrijk. Samen met mijn collega proberen we daarom een zo foutloos mogelijk resultaat te behalen. Dit geeft mij een kick omdat ik elke maand, bij goed resultaat, weer een missie heb volbracht!

Toch ontstaan er vaak vragen rondom de loonstrook bij de medewerkers. Dit kan vaak te maken hebben met dat sommige onderwerpen nog onduidelijk zijn en omdat een loonstrook ook niet altijd even gemakkelijk te lezen is. Vragen die we zoal krijgen:

  • Waarom zijn mijn tijd-voor-tijd-uren in de min gegaan?
  • Er zijn wachtdagen ingehouden, waarom?
  • Mijn uurloon is verhoogd, maar ik zie dit nog niet terug bij mijn uitbetaling?
  • Waar kan ik mijn verlof-uren invoeren en hoe werkt dit?

Het uitzoeken van deze vragen en het komen tot een oplossing zijn voor mij steeds weer een uitdaging. Het is elke keer weer een zoekwerk naar de juiste antwoord en door veranderingen en in wet- en regelgeving is het nooit lang hetzelfde.

Ik probeer er dan ook zo zorgvuldig mogelijk mee om te gaan. Het hebben van deze verantwoordelijkheid geeft mij een voldoening. Ik zit al ruim 13 jaar in het vak van Salarisadministratie, en sinds 3,5 jaar ben ik werkzaam bij Handhaving Support. Ik heb de groei van het bedrijf van dichtbij meegemaakt en ben blij dat de loonadministratie daar ook een onderdeel van is. Sinds januari 2020 voeren wij de loonadministratie intern uit, waar dit voorheen via een extern accountantsbureau werd uitgevoerd. Hierdoor hebben we nu zelf alle grip op dit belangrijke onderdeel van ons werk. Dit zorgt er tevens voor dat we sneller kunnen schakelen met onze medewerkers en gelijk actie kunnen ondernemen waar nodig. Dit zorgt vervolgens weer voor meer tevredenheid bij de medewerkers en hier doe je het uiteindelijk voor šŸ˜Š

Heb je naar aanleiding van deze blog vragen aan Maral? Je kunt haar vinden op Linkedin of je kunt haar bereiken via 085- 7825200.

Wil je meer weten over de mogelijkheden om als Handhaver aan de slag te gaan bij Handhaving Support? Bekijk dan onze vacature pagina of neem contact op met een van onze recruiters Michelle den Boer-de Bruijn of Myrthe Leenders via vacatures@hsup.nl

 

Relevant nieuws